Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2008 00:32 - Цената на един живот......в България
Автор: denij Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5027 Коментари: 23 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Малко ми е трудно да започна този блог и да си призная- дълго се колебах дали изобщо да го пиша, но реших, че ако не се говори за проблема, нещата ще стават все по- зле. Имам предвид за инцидента, случил се в Студентски град преди около два дни, когато пред една дискотека почина младо момче и за което, като че ли бързо се забрави. Новината за случилото се, както обикновено бързо бе изместена от поредните „показни” арести на „добре облечени бизнесмени” и поредните лъжи на наши политици за спрените пари от Евросъюза. Ама и как иначе като животът в България отдавна е загубил своята стойност, обезценил се е до толкова, че загубата му се подминава от обществото с лека ръка. Факт, който е стряскащ със своята жестокост и безразличие. Сякаш напук на демографската криза, в която се намираме, и опасността от скорошно изчезване на нацията ни, ние продължаваме да се трепем, където и както ни падне- визирам войната по пътищата, а от скоро и  по дискотеките..... Доколкото съм запозната, дискотеките са място, където човек отива да се забавлява с приятели, да потанцува и след това мирно и спокойно да се прибере у дома. Е, явно аз съм нещо в грешка - тук по нашите географски ширини както винаги нещата стоят малко по друг начин - ако не попребиеш някого в/след дискотеката, просто няма да си си прекарал добре. Та какъв мъж ще си ти - нали трябва да нападнеш някого ( разбира се, най- често, когато скачаш на бой си с още поне трима - четирима „другари”, че все пак сам нямаш смелост). Изобщо нещата у нас пак са пречупени през някаква си там наша призма, дето ние сами сме си сътворили....

Излиза, че то нашето си е една непрестанна борба за оцеляване и на места, които по принцип са предвидени за празнуване, пак има опасност да загубиш живота си. Означава ли това, че всеки път, когато излизам и реша да отида на дискотека, трябва да се обадя вкъщи и да чуя родителите си, защото може след някоко часа вече да не съм жива? Че ние тука да не сме джунгла, че да се убиваме за щяло и нещяло по такъв зверски начин?!......... Сега като пиша чак не мога да намеря думите, с които да изразя отвращението си от случилото се, от заобикалящата ни реалност- не знам за вас, но лично аз не искам да приема, че сме се превърнали в държава, в която 20-годишни младежи биват убити от свои връстници след посещение на дискотека..... Чудя се откъде се взе цялата тази агресия, която напоследък струи от обществото ни? Уж все сме се борили за свобода и за по - хубави времена пък то какво стана накрая- „свободията” ни превзе и всеки реши, че е над закона и може да прави каквото си поиска. Ала така ще е, докато не се осъзнаем като общество и не се опитаме да променим нещата- а до тогава всеки загубен живот, породен от  всеобщото ни нехайство, ще се трупа на нашите съвести, или поне доколкото такива са ни останали............



Тагове:   България,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cerafina - ;/
07.12.2008 01:04
...Жалко е, но е факт... Но дори и да ни е мъчно и да се възмущаваме, какво можем да променим?
И въпросът, който задавам не е поредната доза песимизъм, а израз на безсилие...
цитирай
2. denij - До известна степен си права, но с...
07.12.2008 10:28
До известна степен си права, но според мен от всички нас зависи дали нещата ще се променят...
цитирай
3. didim - така е
07.12.2008 11:14
за съжаление си права. Изпуснахме духа от бутилката и сега не можем да го върнем там...
цитирай
4. lubopitstvo - Напълно съм съгласна с теб!Имам ...
07.12.2008 12:09
Напълно съм съгласна с теб!Имам дъщеря на 14 и в петък вечер, когато отиде на дискотека ми се свива сърцето какво ще й се случи.Този петък ми разказа, че пак имало побои там.Това са грозните неща от живота и в тях хора умират.Ако се спазват законите от всички няма да е така.
цитирай
5. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
07.12.2008 12:58
Хм, така и не можах да прочета целият ти пост, нямам идея ащо...но да те питам...какво те иненадва това, след като се случва всеки ден в България...и всеки ден новините ичеват по същият начин...общо вето- нищо ново...Просто в Бг от много години човешкият живот не струва нищо и това е.
цитирай
6. emil60 - Ще дойде и нашия/Т/ Батман!
07.12.2008 14:34
Да не губим надежда. Всяко развитие на събитията в едната посока, незивисимо каква и коя е тя, дочаква противодествията от развитието на събитията в другата посока. Закон на Нютон 2008/Простете за правописните грешки, за мен важното е внушението/
цитирай
7. denij - До voinyt
07.12.2008 15:31
...Виж мен именно това нехайство ме изненадва, не може млади български деца да загиват по дискотеките и ние всички да се правим, че нищо не се случва!!!
цитирай
8. rummi - все нещо ще изчезне -
07.12.2008 16:04
или този тип мислене и поведение, или ние
цитирай
9. denij - Много си права rummi
07.12.2008 16:10
Много си права rummi
цитирай
10. roy - Може би неотменимата вендета ще ...
07.12.2008 17:43
Може би неотменимата вендета ще свърши работа.Много от "смелчаците",които излизат вкупом срещу един ще се замислят дали има смисъл от това удоволствие ако знаят ,че бащата,братът или братовчедите на това момче ще изкопаят земята и ще ги намерят.А ,намерят ли ги това е краят.Око за око зъб за зъб.Това според мен ще свърши работата на полиция,съд и следствие.
цитирай
11. bovari - Един коментар, на един тийнейджър-15г.
07.12.2008 18:42
"Ако не съм като Галеви, ще бъда аз жертвата. Не разбрираш ли? Или си като тези, от които се страхуват и "уважават", или си тяхна жертва"
С какви доводи ( примери от родната действителност!) да се отговори на този млад човек, който живее тук и сега???
Всички имаме вина за случилото се.
цитирай
12. denij - roy, имаш прво- тук сякаш хората ...
08.12.2008 08:02
roy, имаш прво- тук сякаш хората предпочитат сами да раздадат правосъдие, защото не виждат закрила в закона. А уж твърдим, че сме правова държава.....
цитирай
13. denij - bovari,
08.12.2008 08:05
Именно примерът, на който се стремят да подражават децата е причина за агресията сред тях- и да всички сме виновни, защото сякаш се правим, че всичко е наред и нищо лошо не се случва покрай нас.
цитирай
14. roy - Тлкова много злоба и агресия се е ...
08.12.2008 10:06
Тлкова много злоба и агресия се е натрупала в обществото ни точно поради липса на закон и ред,че очаквам много скоро избухване на серия от актове на вендета.Мисля ,че обществото ще си измисли лостове за регулация макар и доста кървави.
цитирай
15. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
09.12.2008 01:23
Любопитство, аз съм на 28 години и когато бях на 14 определено не се смяташе за нормално да се пускат деца на дискотека...после ти се свивало сърцето...кой както си го направи.
Дени не е нехайство. но се ядосвам когато хората започнат да го забелязват едва когато това е станало ежедневие и на всичкото отгоре се изненадват от това...
Рой единствените начини за регулация, които си измисля обществото са отдавна изнамерени. По - горе сам го каза- око за око, зъб за зъб...А в днешно време това е перифразирао в - за око -две, за зъб- чене. Това е единственото, което излиза от масата на обществото. И ако има някои хора с идеи в главата- те биват заливани от множеството.
Като ви слушам как говорите се чудя в България ли живеете изобще...или просто самите вие отказвате да видите действителността край вас... Та ние отдавна сме затънали до над шията, а вие започвате да алармирате, че видите ли, коленете ни вече са в калта...
цитирай
16. denij - До voinyt,
09.12.2008 10:04
Виж, относно това, че чак сега ни е направило впечатление, не е вярно- първо на моите 19 години нали не очакваш преди десет години например да се интересувам от престъпленията в БГ, а иначе от няколко години си давам сметка за случващото се, но въпреки всичко не мога да не спомена, че съм била свидетел и на много благородни постъпки, които са ми вдъхвали надежда, че нещата не са чак толкова "изтървани".
цитирай
17. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
09.12.2008 16:09
Дени, нямам идея на колко години си. Но нека го кажа така- пишеш за човека в студентски град, направило ти впечатление. Че аз тази година само 5 пъти съм влизал да чета новините в Бг и все има по 2/3 убийства...А защо например не написа нещо за майката убила детето си с пръчка...просто за това се сещам в момента...То е от тази година, не отпреди 10.
Ето ти няколко наслуки намерени в момента от тази година:
Двойно убийство в Плевенско
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1228304

Двама варненци са задържани за отвличане и двойно убийство
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1203126

Ново убийство в София
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1184888

Арестуваха 19-годишен за зверско клане на 18-годишен
http://www.dnes.bg/article.php?id=61394

Още колко искаш...

цитирай
18. denij - До voinyt,
09.12.2008 19:29
виж явно с теб няма да се разберем, но както и да е- да речем, че и другите споменати от теб неща са ми правили впечатление, но по една или друга причина не съм писала за тях....... А този случай до известна степен приех много лично, защото с това момче сме учили в едно училище (беше по- голям от мен само с една година) и сме се разминавали по коридорите.....
Това е, което исках да ти кажа- не мисля, че трябва още да се обяснявам защо съм решила да напиша този пост...
Лек ден.
цитирай
19. анонимен - aFriendOfDeni
10.12.2008 13:32
Toi poetat si go e kazal: "Jivot li be- da go opi6e6?/ Jivot li be- da go razrovi6?/ Razrovi6 li go- 6te miti6e/ i 6te gor4i kato otrova"...
цитирай
20. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
13.12.2008 18:14
Тогава в мен резонно изниква въпросът- защо се сещаме за тези проблеми едва когато ни дойдат на главата и ни засегнат лично...защо сме такива егоисти и не ни пука какво става докато не почука и на нашата врата...Да, правва си, няма да се разберем, защото никога не съм разбирал хора виждащи истината чак тогава, когато ги плесне през носа.
цитирай
21. denij - .......
13.12.2008 18:52
Знаеш ли, очаквах подобен коментар и въпрос от твоя страна и да си призная даже щях да се изненадам, ако не беше писал в този дух. Както и да е- уморих се да ти се обяснявам- просто реших да напиша този пост и това е, не мога да обясня причината, защото и аз сма не съм сигурна каква е тя.........
P.S. Радвам се, че посещаваш често блога ми (съдя за това по честите ти коментари напоследък).
цитирай
22. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
13.12.2008 19:41
Аз твоето мнение го разбрах, но последният коментар не бе насочен лично към теб. Твърде много българи се замислят над нещата, чак когато ножа опре до кокала, а тогава обикновено е малко късничко за решаване на проблем. И това е жалко. Самият аз също съм го правил и съм виждал резултата от това нехайство. Кофти е.
цитирай
23. denij - . . . . . Хубаво е, че постигаме няк...
13.12.2008 23:23
..... Хубаво е ,че постигаме някакъв консенсус.....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: denij
Категория: Лични дневници
Прочетен: 255321
Постинги: 57
Коментари: 465
Гласове: 3557
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031